14 powodów, dla których warto zrobić audyt sklepu Magento

Audyt sklepu Magento jest konieczny, by mądrze i tanio zwiększyć sprzedaż w sklepie. Będzie to możliwe poprzez wdrożenie rekomendowanych działań, które zostaną wprowadzone na podstawie audytu. Poprawią np. współczynnik konwersji, co da Ci przewagę biznesową — zwiększoną sprzedaż.

Twój sklep Magento nie zarabia na siebie? Masz mało transakcji, mało przychodów, a przecież ruch jest. Wydajesz pieniądze na reklamy, które nie dają zadowalającego zwrotu? Zanim zaczniesz szukać problemów na zewnątrz i przyczyn upatrywać w „złym” marketingu, zrób koniecznie audyt sklepu. Pozwoli Ci wyeliminować błędy i wdrożyć skuteczne rozwiązania, bez ponoszenia kolejnych wydatków na bezcelowe działania.

Twój sklep sprzedaje całkiem nieźle, uważasz jednak, że mógłby więcej? Nie wiesz co zrobić, by zwiększyć sprzedaż? To dobry moment, by skorzystać z audytu. Wprowadzenie rekomendacji pozwoli Ci maksymalnie wykorzystać potencjał sklepu, wyeliminować czynniki, które hamują jego rozwój, i dzięki temu osiągnąć relatywnie duże wzrosty w poziomie transakcji i przychodów.

Czym jest audyt sklepu Magento

Spróbujemy Ci to wyjaśnić na przykładzie z życia codziennego.

Ze sklepem bywa jak z samochodem. Jeździsz nim, mimo że coś w nim stuka. Bagatelizujesz to, bo przecież jedzie. Tymczasem nic nie dzieje się bez przyczyny. W pełni sprawny pojazd powinien jeździć lekko i płynnie, nawet na wyboistych, nierównych drogach. Ignorowanie problemu prowadzi do znacznych kosztów naprawy. Skutki są jak lawina: gdy jedna część ulegnie awarii, druga jest przeciążona, przez co cierpi na tym cały układ. A wystarczy pojechać na przegląd, zdiagnozować problem i naprawić usterkę.

Podobnie jest ze sklepem. Sprzedajesz mało, a mógłbyś znacznie więcej. Lekceważysz sygnały, a wystarczyłoby zdiagnozować przyczynę małej sprzedaży i rozwiązać problem. Zamiast powtarzać „mój sklep ma problemy jak każdy inny, coś tam sprzedaje, widocznie na efekty muszę poczekać” powiedz sobie „czas krytycznie spojrzeć na swój sklep, potrzebny jest mu wnikliwy audyt”.

Tym jest właśnie audyt — przeglądem sklepu, szczegółową analizą poszczególnych jego elementów (m.in. zagadnień technicznych, funkcjonalności, prowadzonych działań marketingowych, SEO itd.). Pozwala zdiagnozować zarówno dobre, jak i słabe strony sklepu Magento, a także określić jak wypada na tle konkurencji, i co najważniejsze — daje rekomendacje w postaci konkretnych rozwiązań, wskazuje jakie działania należy podjąć, by rozwiązać dany problem, poprawić wyniki sklepu, np. jak zapobiec „porzuconym” koszykom.

Dziś:

  1. Nie wystarczy założyć sklep, by sprzedawać.
  2. Każda branża ma dużą konkurencję.
  3. Musisz mierzyć się z takimi gigantami jak Allegro czy Amazon.
  4. Konkurencji zależy na przychylności klienta, nie szczędzi na to środków.
  5. Klienci są coraz bardziej wymagający, nawet mały błąd może sprawić, że już nigdy nie wrócą do Twojego sklepu.

Audyt to najlepszy sposób na odkrycie problemów i możliwości wprowadzenia ulepszeń.

Na jakie pytania odpowiada audyt Magento?

Audyt Magento pozwala odpowiedzieć na szereg bardzo ważnych, z punktu widzenia funkcjonowania sklepu, pytań:

  1. Co można poprawić w sklepie, żeby klienci kupowali więcej?
  2. Jak wykorzystać potencjał ruchu i częściej go konwertować?
  3. Jakie działania podjąć, by sklep był częściej odwiedzany?
  4. Jakie optymalizacje wdrożyć, by poprawić użyteczność?
  5. W jaki sposób Klienci trafiają do sklepu, czy strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania?
  6. Czy osoby odwiedzające sklep, stają się Klientami i dokonują zakupu, a jeśli nie, to na jakim etapie porzucają koszyk, w jakim momencie opuszczają sklep?
  7. Czy strona odpowiednio szybko się ładuje, czy poprawnie się wyświetla na urządzeniach mobilnych, czy nie ma błędów, czy spełnia podstawowe standardy bezpieczeństwa?
  8. Jakie kanały generują najwięcej bądź najmniej ruchu?
  9. Które funkcjonalności nie działają, albo działają niedostatecznie?

Audyt może stać się receptą na sukces w e-commerce. Wskaże zagrożenia, jakie niosą ze sobą zidentyfikowane braki i pozwoli zminimalizować ryzyko rynkowe.

Kiedy warto wykonać audyt Magento

Takich sytuacji jest znacznie więcej, poniżej nakreśliliśmy 14 głównych okoliczności, w których warto wykonać audyt Magento.

  1. Twój sklep nie przynosi zysków.
  2. Twój sklep nie zwiększa zysków w czasie. Dobry sklep to taki, który zarabia coraz więcej.
  3. Twój sklep od dłuższego czasu nie był aktualizowany, a rynek e-commerce ewoluuje szybko.
  4. Uruchomiłeś nowy sklep, chcesz pozbyć się problemów już w zalążku i działać od początku w sposób całkowicie opłacalny.
  5. Chcesz zwiększyć sprzedaż bez dodatkowych nakładów na marketing?
  6. Płacisz duże pieniądze agencji SEO, ale nie widzisz efektów? Masz wrażenie, że pozycjonowanie jest robione na „chybił, trafił”, potrzebujesz rzeczowej analizy tych działań.
  7. Do tej pory Twój marketing działał, ale od jakiegoś czasu obserwujesz mocne spadki sprzedaży ? Nie masz pojęcia, co może być przyczyną.
  8. Przepalasz budżet na marketing/reklamę, bo nie masz dobrego planu działania, i nawet o tym nie wiesz?
  9. Puściłeś kampanię reklamową w internecie, ale to kolejny niewypał?
  10. Słyszysz coraz więcej opinii, że design Twojego sklepu jest przestarzały, a na sklepie nie da się kupować?
  11. Częste awarie sklepu powodują jego niedostępność ?
  12. Działasz samodzielnie, ale w zakresie optymalizacji brakuje Ci wiedzy? Tworzysz treści na swoją stronę, ale nie jesteś do końca przekonany czy robisz to dobrze?
  13. Twój e-commerce ma większy niż zwykle współczynnik porzuceń zakupów.
  14. Planujesz wdrożyć większe zmiany np. migracja sklepu do Magento 2, re-design, rozpoczęcie dużej kampanii, współpraca z nową agencją SEO.

Jakie obszary bada audyt Magento i jakie korzyści pozwala osiągnąć

Audyt sklepu Magento bada różne obszary e-commerce, od aspektu technicznego, po SEO, użyteczność (UX), content czy konkurencję. Wybór właściwego audytu zależy głównie od kondycji sklepu, jego problemów, dlatego dzielimy audyty, odpowiadając na konkretne potrzeby.

Przykładowy problem Audyt jako rozwiązanie problemu Korzyść
Sklep ma częste awarie, długo się ładuje, jest zawirusowany. Wyskakują błędy, które utrudniają korzystanie ze strony. Audyt techniczny. Sklep sprawnie działający, bezpieczny, szybki.
Więcej wejść, większa sprzedaż, wzrost zadowolenia Klientów.
Twoja sprzedaż spada. Ścieżka zakupowa jest często przerywana, pojawia się problem porzuconych koszyków. Audyt użyteczności sklepu oraz ścieżki zakupowej Klienta. Sklep przyjazny dla użytkowników, łatwy w nawigacji, komfortowy w obsłudze, o prostym procesie zamówienia.
Wzrost sprzedaży, bez dodatkowych kosztów na reklamę, wyeliminowanie „porzuconych koszyków”.
Zauważyłeś gwałtowne spadki widoczności organicznej ruchu lub pozycji sklepu na najważniejsze frazy. Audyt SEO. Sklep zoptymalizowany pod kątem SEO.
Poprawa pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe, większy ruch na stronie. Wzrost sprzedaży.
Sklep na telefonie ładuje się bardzo wolno, jest nieczytelny. Użytkownicy spędzają na nim mało czasu i szybko go opuszczają. Audyt wersji mobilnej sklepu. Użyteczny sklep mobile, przyjazny dla kupujących.
Zwiększenie liczby użytkowników, którzy na stronie dokonują pożądanych konwersji np. dokonanie zakupu.
Obserwujesz niski ruch i wysoki współczynnik odrzuceń. Audyt contentu (skuteczność treści). Sklep z wartościową treścią dla użytkownika, i mocnym SEO.
Wzrost jakościowego ruchu, generującego sprzedaż.
Twój sklep jest przestarzały, nieatrakcyjny wizualnie, przez co tracisz Klientów. Audyt wizualnej warstwy strony. Sklep nowoczesny, przejrzysty, wzbudzający zaufanie.
Wyższy przychód i współczynnik konwersji. Powracający Klienci.
Sklepy konkurencji mają wiele ciekawych funkcji i rozwiązań ułatwiających sprzedaż. Audyt konkurencji Wdrożenie nowych funkcji i rozwiązań ułatwiających wyszukiwanie wybieranie i zakup produktów.
Lepsze wyniki sprzedaży, większy zysk (sklep bardziej konkurencyjny).
Na serwisach wspierających jest mały ruch. Użytkownicy nie przechodzą z serwisów na sklep. Audyt zasobów (serwisów zapleczowych wspierających sklep) Serwisy z atrakcyjną zawartością, ciekawą, użyteczną treścią dopracowanym SEO.
Większy ruch. Wyższa sprzedaż — więcej przejść z serwisów na sklep wśród użytkowników zainteresowanych zakupem.

Audyt Magento i co dalej?

  1. Otrzymujesz od nas raport, który jest wynikiem audytu Magento wraz z wnioskami i zaleceniami do dalszych działań. Raport jest dokumentem wspierającym przy optymalizacji e-commerce.
  2. Każdy punkt audytu omawiamy wspólnie na warsztatach, wyjaśniając uwagi i rekomendacje.
  3. Możemy pomóc wdrożyć każdą rekomendowaną zmianę w szybkim czasie i optymalnym budżecie. Każde zaproponowane rozwiązanie jest przetestowane przez zespół doświadczonych specjalistów Magento, a więc możliwe do wykonania przy maksymalnie obniżonych kosztach. Szukamy gotowych rozwiązań, nie przebudowujemy programistycznie funkcji sklepu Magento (co jest czasochłonne i kosztowne).

Należy pamiętać, że audyt sklepu Magento, choć konieczny, sam w sobie nie zwiększy sprzedaży. Dopiero rekomendowane działania, które zostaną wprowadzone na podstawie audytu, przełożą się np. na wzrost konwersji.

Rozwiń z nami swój sklep Magento

Skontaktuj się bezpośrednio z ekspertami Magento lub kliknij przycisk i ustal dogodny termin rozmowy. Otrzymasz rozwiązania, które pomogą Ci poprawić wydajność i funkcjonalność Twojego sklepu.