Magento czy PrestaShop? Która platforma będzie lepsza dla Ciebie? Wzięliśmy pod uwagę wiele czynników, od kosztów, po rozmiar sklepu, czy funkcjonalności. Tylko biorąc pod uwagę te wszystkie cechy, możesz wybrać najlepszą dla siebie platformę.
Specjalnie dla Ciebie porównaliśmy 2 najpopularniejsze platformy open source – Magento i PrestaShop. Wytypowaliśmy ich główne wady i zalety, a w podsumowaniu nakreśliliśmy kierunek dobrej decyzji.
Cechy |
Magento |
PrestaShop |
---|---|---|
KOSZTY |
Dostępne w darmowej, jak i płatnej wersji. Darmowa – Magento Open Source. W tej opcji posiada funkcje charakterystyczne dla większości sklepów internetowych. Duża część funkcji dodatkowych jest płatna. Płatna – Magento Commerce. koszty stosunkowo wysokie, zależne od rocznych obrotów sklepu. W Polsce większość projektów działa w ramach Open Source Edition.Wersja płatna jest przydatna w przypadku bardzo złożonych projektów działających na skalę międzynarodową. Magento pozwala na negocjacje w kwestii kosztów – ostateczne ceny są ustalane indywidualnie. Zobacz przykładowy cennik https://wsparciemagento.pl/cennik/ |
Darmowy w wersji podstawowej, czyli nadającej się do sprzedaży. Jedyne opłaty to koszt domeny i serwera. Dodatkowe funkcjonalności, moduły w sklepie internetowym, czyli wszelkie indywidualne rozwiązania – za to ponosisz koszty dodatkowe. |
DLA KOGO |
Zalecane:
Nie zalecane:
|
Zalecane:
Nie zalecane (z tym PrestaShop może mieć problem)
|
ŁATWOŚĆ OBSŁUGI |
Wymagana zaawansowana wiedza programistyczna. Sklepy Magento są bardziej skomplikowane w obsłudze niż te zbudowane na PrestaShop. Konieczne będzie skorzystanie ze wsparcia specjalistycznej firmy. Skomplikowany panel administracyjny. |
Wymagana średnio zaawansowana wiedza programistyczna. Jeśli chodzi o łatwość obsługi to wygrywa PrestaShop. Średnio skomplikowany panel administracyjny. |
FUNKCJONALNOŚĆ |
Bogata funkcjonalność. Pod tym względem Magento wygrywa z PrestaShop. Magento jest dostępny w 90 językach, a jego funkcje są podobne to tych w PrestaShop, jednak ich stopień zaawansowania jest znacznie wyższy, dlatego obsługa skryptu jest bardziej skomplikowana. Szczególnie wyróżniające się funkcjonalności to: Multiple Website Development (z jednego panelu administracyjnego zarządzasz wieloma wersjami sklepu), rozbudowa analityka i raportowanie, punkty nagród, zróżnicowane listy życzeń, wysyłanie zautomatyzowanych e-maili do Klientów itd. |
Mniej rozbudowana funkcjonalność niż w Magento. PrestaShop obsługuje 75 języków, a oferowane funkcje obejmują w szczególności zarządzanie katalogami, zamówieniami i klientami. |
SZABLONY I MODUŁY |
Mnóstwo motywów na Magento Marketplace. Możliwość przebierania w licznych kategoriach i funkcjonalnościach oraz przygotowania własnego szablonu specjalnie pod swoje potrzeby. Magento ma zdecydowanie więcej rozszerzeń oraz dodatkowych modułów. W przypadku modułów zwiększających możliwości sklepu zdecydowanie więcej darmowych opcji znajdziemy w Magento. |
Duży wybór szablonów – ponad 3000. Wiele z nich zawiera dodatkowe funkcjonalności. PrestaShop wymaga płatności za większość dodatków, nawet tych najbardziej standardowych. |
OPTYMALIZACJA SEO |
Magento oferuje więcej korzyści SEO. Ma takie funkcje SEO, których nie ma w żadnym innym rozwiązaniu eCommerce. |
PrestaShop oferuje mniej korzyści SEO niż Magento. |
ZALETY |
Zalety Magento
|
Zalety PrestaShop:
|
WADY |
Wady Magento:
|
Wady PrestaShop:
|
PRZYKŁADY DUŻYCH SKLEPÓW |
Zarówno Magento, jak i PrestaShop są platformami, które pozwolą z powodzeniem rozpocząć sprzedaż online. By czerpać jak najwięcej z platformy, bez ponoszenia zbędnych kosztów, musisz odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań:
- Jak dużym budżetem dysponujesz?
- Jak duży będziesz miał sklep internetowy?
- Czy planujesz jego rozwój na dużą skalę?
- Czy oczekujesz rozbudowanych funkcjonalności?
PrestaShop będzie dla Ciebie idealną platformą, gdy:
- jesteś początkującym lub średnio zaawansowanym użytkownikiem, który nie ma dużych umiejętności technicznych,
- planujesz prostą sprzedaż, ograniczoną do kilku, kilkunastu tysięcy produktów, przy względnie prostych mechanizmach obliczania cen.
- nie potrzebujesz wielu skomplikowanych funkcji lub Cię na to nie stać.
Magento będzie dla Ciebie idealną platformą, gdy:
- Masz większy budżet, jesteś w stanie zatrudnić ekspertów od Magento, którzy wprowadzą rozbudowane funkcjonalności.
- Masz nietypowe potrzeby, a Magento posiada takie moduły, które pozwolą Ci je zrealizować.
- Prowadzisz dużą firmę, w której są bardzo skomplikowane procesy biznesowe wewnątrz, wymagające automatyzacji.
- Masz rozbudowany sklep nastawiony na szybki rozwój.
- Wybór odpowiedniej platformy to bardzo ważna decyzja, która w przyszłości będzie miała wpływ na rozwój e-commerce. Od tego zależy koszt prowadzenia firmy i, co ważniejsze, potencjał rozbudowy sklepu internetowego.