Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/users/wwabeaeu/public_html/new.wsparciemagento.pl/wp-includes/functions.php on line 6114
Magento czy PrestaShop? / Pomagamy dokonać trafnego wyboru

Magento czy PrestaShop? Jak dobrze wybrać

Magento czy PrestaShop? Która platforma będzie lepsza dla Ciebie? Wzięliśmy pod uwagę wiele czynników, od kosztów, po rozmiar sklepu, czy funkcjonalności. Tylko biorąc pod uwagę te wszystkie cechy, możesz wybrać najlepszą dla siebie platformę.

Specjalnie dla Ciebie porównaliśmy 2 najpopularniejsze platformy open source – Magento i PrestaShop. Wytypowaliśmy ich główne wady i zalety, a w podsumowaniu nakreśliliśmy kierunek dobrej decyzji.

 

Cechy

Magento

PrestaShop

KOSZTY

Dostępne w darmowej, jak i płatnej wersji.

Darmowa – Magento Open Source. W tej opcji posiada funkcje charakterystyczne dla większości sklepów internetowych. Duża część funkcji dodatkowych jest płatna.

Płatna – Magento Commerce. koszty stosunkowo wysokie, zależne od rocznych obrotów sklepu.

W Polsce większość projektów działa w ramach Open Source Edition.Wersja płatna jest przydatna w przypadku bardzo złożonych projektów działających na skalę międzynarodową.

Magento pozwala na negocjacje w kwestii kosztów – ostateczne ceny są ustalane indywidualnie.

Zobacz przykładowy cennik https://wsparciemagento.pl/cennik/

Darmowy w wersji podstawowej, czyli nadającej się do sprzedaży. Jedyne opłaty to koszt domeny i serwera.

Dodatkowe funkcjonalności, moduły w sklepie internetowym, czyli wszelkie indywidualne rozwiązania  – za to ponosisz koszty dodatkowe.

DLA KOGO

Zalecane:

  • małe sklepy, ale z planem na rozbudowę,
  • średnie, rozwijające się sklepy,
  • duże sklepy z kilkoma wersjami językowymi czy oddzielnymi magazynami,
  • bez ograniczeń co do liczby produktów, zdjęć,
  • wyliczanie cen na podstawie cech, tabel, parametrów.

Nie zalecane:

  • małe sklepy (z 300 produktami) bez planu na rozbudowę (po prostu nie wykorzystają  potencjału Magento i poniosą duże koszty, zupełnie niepotrzebnie),
  • mały biznes z niewielkim kapitałem (wyższe koszty wdrożenia i utrzymania, zmiany w modułach droższe  niż w PrestaShop).

Zalecane:

  • małe i początkujące sklepy.
  • produkty w wielu wariantach, kolorach, o różnych cenach,
  • do kilku tysięcy produktów. 

 







Nie zalecane (z tym PrestaShop może mieć problem)

  • sklepy ze swobodną personalizacją produktów,
  • ceny produktów wyliczane na podstawie wielu czynników,
  • skomplikowane warianty.

ŁATWOŚĆ OBSŁUGI

Wymagana zaawansowana wiedza programistyczna.


Sklepy Magento są bardziej skomplikowane w obsłudze niż te zbudowane na PrestaShop. Konieczne będzie skorzystanie ze wsparcia specjalistycznej firmy. 

Skomplikowany panel administracyjny.

Wymagana średnio zaawansowana wiedza programistyczna.

Jeśli chodzi o łatwość obsługi to wygrywa PrestaShop.





Średnio skomplikowany panel administracyjny.

FUNKCJONALNOŚĆ

Bogata funkcjonalność. Pod tym względem Magento wygrywa z PrestaShop.

Magento jest dostępny w 90 językach, a jego funkcje są podobne to tych w PrestaShop, jednak ich stopień zaawansowania jest znacznie wyższy, dlatego obsługa skryptu jest bardziej skomplikowana.

Szczególnie wyróżniające się funkcjonalności to: Multiple Website Development (z jednego panelu administracyjnego zarządzasz wieloma wersjami sklepu), rozbudowa analityka i raportowanie, punkty nagród, zróżnicowane listy życzeń, wysyłanie zautomatyzowanych e-maili do Klientów itd. 

Mniej rozbudowana funkcjonalność niż w Magento. 


PrestaShop obsługuje 75 języków, a oferowane funkcje obejmują w szczególności zarządzanie katalogami, zamówieniami i klientami.

SZABLONY I MODUŁY

Mnóstwo motywów na Magento Marketplace. Możliwość przebierania w licznych kategoriach i funkcjonalnościach oraz przygotowania własnego szablonu specjalnie pod swoje potrzeby. Magento ma zdecydowanie więcej rozszerzeń oraz dodatkowych modułów.

W przypadku modułów zwiększających możliwości sklepu zdecydowanie więcej darmowych opcji znajdziemy w Magento.

Duży wybór szablonów – ponad 3000. Wiele z nich zawiera dodatkowe funkcjonalności.







PrestaShop wymaga płatności za większość dodatków, nawet tych najbardziej standardowych.

OPTYMALIZACJA SEO

Magento oferuje więcej korzyści SEO. Ma takie funkcje SEO, których nie ma w żadnym innym rozwiązaniu eCommerce.

PrestaShop oferuje mniej korzyści SEO niż Magento.

ZALETY

Zalety Magento 

  • Możliwości dostosowania sklepu internetowego są niemal nieograniczone.
  • Rozbudowane możliwości analityczne.
  • Możliwość dodawania modułów w miarę rozwoju sklepu.

Zalety PrestaShop:

  • Dzięki doskonałej wydajności możesz zarządzać małymi i średnimi sklepami internetowymi.
  • Stosunkowo prosta obsługa i przyjazny interfejs użytkownika. 
  • Dostępność dużej liczby szablonów.

WADY

Wady Magento: 

  • Platforma wymaga mocniejszego (a przez to droższego) serwera. 
  • Konfiguracja i zarządzanie sklepem internetowym na Magento jest mniej intuicyjne niż w przypadku PrestaShop.
  • Stworzenie zoptymalizowanej strony internetowej wymaga umiejętności programistycznych.

Wady PrestaShop:

  • Aby oprogramowanie zapewniało satysfakcjonującą funkcjonalność, konieczne jest dodanie szeregu płatnych wtyczek.
  • Skalowalność sklepu internetowego jest ograniczona.
  • Konfiguracja i optymalizacja wymagają zaawansowanych kroków. 

PRZYKŁADY DUŻYCH SKLEPÓW

Eobuwie
Castorama
Reserved
Smyk
Coca Cola
Ford
Nike

Privatesports.fr
Sklepmartes.pl
Swiatbaterii.pl
Kpoptown.com 

 

Magento i PrestaShop - porównanie

Zarówno Magento, jak i PrestaShop są platformami, które pozwolą z powodzeniem rozpocząć sprzedaż online. By czerpać jak najwięcej z platformy, bez ponoszenia zbędnych kosztów, musisz odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań:

  1. Jak dużym budżetem dysponujesz?
  2. Jak duży będziesz miał sklep internetowy?
  3. Czy planujesz jego rozwój na dużą skalę?
  4. Czy oczekujesz rozbudowanych funkcjonalności?

PrestaShop będzie dla Ciebie idealną platformą, gdy:

  • jesteś początkującym lub średnio zaawansowanym użytkownikiem, który nie ma dużych umiejętności technicznych,
  • planujesz prostą sprzedaż, ograniczoną do kilku, kilkunastu tysięcy produktów, przy względnie prostych mechanizmach obliczania cen.
  • nie potrzebujesz wielu skomplikowanych funkcji lub Cię na to nie stać.

Magento będzie dla Ciebie idealną platformą, gdy:

  • Masz większy budżet, jesteś w stanie zatrudnić ekspertów od Magento, którzy wprowadzą rozbudowane funkcjonalności.
  • Masz nietypowe potrzeby, a Magento posiada takie moduły, które pozwolą Ci je zrealizować.
  • Prowadzisz dużą firmę, w której są bardzo skomplikowane procesy biznesowe wewnątrz, wymagające automatyzacji.
  • Masz rozbudowany sklep nastawiony na szybki rozwój.
  • Wybór odpowiedniej platformy to bardzo ważna decyzja, która w przyszłości będzie miała wpływ na rozwój e-commerce. Od tego zależy koszt prowadzenia firmy i, co ważniejsze, potencjał rozbudowy sklepu internetowego.

 

Rozwiń z nami swój sklep Magento

Skontaktuj się bezpośrednio z ekspertami Magento lub kliknij przycisk i ustal dogodny termin rozmowy. Otrzymasz rozwiązania, które pomogą Ci poprawić wydajność i funkcjonalność Twojego sklepu.