Magento czy PrestaShop? Jak dobrze wybrać
2021-09-09Migracja sklepu na Magento 2 – case study
2021-11-18Co to jest CRM? Jak działa? Po co jest mi potrzebny? Czy CRM pozwoli mi zwiększyć zyski i zmniejszyć koszty? Jakich systemów CRM powinienem użyć do integracji z Magento 2. Na te wszystkie pytania znajdziesz odpowiedzi w poniższym artykule.
Prowadzisz sklep internetowy. Sprzedajesz, dopóki masz Klientów. To ich wybory decydują o tym, czy zarabiasz czy tracisz. Dlatego wszystko co robisz, powinieneś robić z myślą o potrzebach Klientów. Ale jak to robić dobrze, jak trafiać w realne oczekiwania? Z pomocą przychodzi właśnie CRM. Wyobraź sobie, że każdy Twój krok jest oparty o konkretne dane, a nie domysły. Wiesz co lubią Twoi Klienci, kiedy mają urodziny, co ich irytuje do tego stopnia, że opuszczają koszyk.
CRM to potężna baza wiedzy o klientach, to wyjątkowe rozwiązanie biznesowe, w którym klient jest w centrum uwagi. Oznacza to, że musisz wchodzić w interakcje z klientami w taki sposób, który pokazuje, że wszystkie ich potrzeby są najważniejsze w Twoim sklepie internetowym. Twoim celem jest utrzymanie dotychczasowych klientów i przyciągnięcie nowych.
Po zintegrowaniu systemu CRM z Magento 2 uzyskujesz dostęp do bardzo wartościowych danych, przykładowo:
CRM automatyzuje procesy wewnętrzne firmy i prowadzi do ujednoliconych standardów relacji z klientami poprzez umożliwienie:
Pamiętaj, by przeszkolić pracowników. Integracja Magento i CRM pociąga za sobą zmiany w pracy pracowników różnych działów. Nawet jeśli zostanie fachowo wdrożony, nie będzie działać dobrze, jeśli zostanie źle przyjęty. Eksperci CRM Magento 2 mogą pomóc zaangażowanym pracownikom wykorzystać jego potencjał.
Wybierając najodpowiedniejszy system CRM dla swojego sklepu internetowego Magento 2, masz 2 możliwości:
Odkryj najpopularniejsze rozszerzenia do udanej integracji CRM z Magento.
Salesforce to wiodąca platforma CRM. Oferuje wiele innowacyjnych możliwości, jest łatwy w instalacji i posiada praktyczny interfejs. Korzystając z Salesforce, nie musisz organizować kosztownych szkoleń, ani mieć pod ręką odpowiednich specjalistów. Salesforce eliminuje te koszty, dzięki technologii chmury.
Instalując rozszerzenie Salesforce CRM, możesz zsynchronizować wszystkie wymagane dane klienta (imię i nazwisko, zakupione towary, płatności itp.) uzyskane z platformy Magento 2 ze swoim systemem Salesforce CRM. Korzystając z tych danych masz możliwość stworzenia portretu przeciętnego Klienta i segmentacji bazy klientów w oparciu o różne kryteria (np. dane demograficzne). Dzięki temu możesz zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych, zwiększając zwrot z inwestycji i współczynniki konwersji.
Integracja Salesforce CRM z Magento pomaga nawiązać i utrzymać dobre relacje z klientami. Aby zacząć korzystać z tego rozwiązania, wystarczy utworzyć konto Salesforce CRM. Dobrą wiadomością jest to, że Salesforce obsługuje zarówno duże, jak i małe firmy. Koszt od 25 USD / miesiąc.
Zoho to niezastąpione narzędzie dla właścicieli sklepów internetowych, którzy ściśle trzymają się swojej strategii marketingowej i mają dokładny lejek sprzedażowy, który pomaga określić, na jakim etapie znajduje się klient. Podobnie jak platforma Salesforce, rozszerzenie Zoho umożliwia synchronizację danych klientów między Twoim sklepem internetowym a potencjalnymi klientami, kontaktami i kontem Zoho. Dodatkowo zawiera inne sekcje, w których możesz:
Zoho to najlepszy CRM dla Magento, jeśli chcesz mieć stały dostęp do aktualnych danych i ważnych starszych informacji. Koszt od 12 USD / miesiąc.
Agile to narzędzie do redukcji porzuconych koszyków, zwiększania sprzedaży i budowania dużej bazy Klientów. Łączy ze sobą 2 ważne obszary: zarządzanie obsługą Klienta i zarządzanie operacjami handlowymi. Korzystając z systemu Agile możesz zdefiniować, kim są Twoi klienci, określić ich dane kontaktowe, preferencje, zachowania konsumenckie, zautomatyzowane procesy interakcji.
System Agile CRM zapewnia również pełną integrację z mailingiem, mediami społecznościowymi i innymi kanałami marketingowymi. Towarzyszą temu wygodne pop-upy, powiadomienia, ankiety i formularze do skutecznej komunikacji z klientami.
Agile jest jednym z najlepszych CRM dla Magento, dzięki dodatkowym korzyściom personalizacji, metrykom zakupów, kampaniom omnichannel, wyskakującym okienkom i web grabberowi. Dzięki nim możesz prowadzić bardzo skuteczne kampanie promocyjne różnymi kanałami marketingowymi, w zależności od realnych zainteresowań i działań Twoich klientów.
Sugar CRM to open-source do zarządzania sprzedażą i obsługą klienta. Użytkownicy doceniają go za to, że jest niezwykle wygodny i konfigurowalny. Może być dostarczany jako usługa internetowa lub jako zainstalowany system.Właściciele sklepów internetowych Magento mogą znaleźć w Sugar CRM wszystkie funkcje, których potrzebują, aby skutecznie komunikować się ze swoimi klientami. Może w pełni integrować i synchronizować system CRM z platformą Magento, zarządzać procesem sprzedaży, przechowywać wszystkie ważne informacje, w tym dane klientów, faktury, wyniki kampanii marketingowych itp.
Oprócz podstawowych funkcji Sugar CRM skupia się na możliwościach telefonicznych. Pracownicy mogą odbierać i wykonywać połączenia bezpośrednio z interfejsu Sugar CRM. Automatycznie rejestruje informacje o połączeniach przychodzących i wychodzących, w tym zapisy audio rozmów. Dzięki temu informacje zebrane podczas rozmów i negocjacji z klientami dostarczają dodatkowych narzędzi do śledzenia pracy handlowców oraz skracają czas oczekiwania klienta i liczbę pośrednich kroków w kontakcie z firmą. Poprawia to jakość obsługi klienta i wzmacnia lojalność.
Dynamics CRM to elastyczny i przystępny cenowo system pozwalający na przechowywanie danych o kontrahentach, w tym historii interakcji, śledzenie potencjalnych transakcji, automatyzację stosowania metodologii sprzedaży przez specjalistów firmy. Dostarcza wiele przydatnych narzędzi do planowania, organizowania i monitorowania pracy zespołu sprzedaży. Otrzymujesz przewidywalny, mierzalny, kontrolowany i kompletny system interakcji z klientem, funkcjonalność do efektywnej pracy pracowników oraz analitykę do podejmowania decyzji menedżerskich.
Najbardziej atrakcyjną cechą tego oprogramowania jest stworzenie karty klienta, która nie tylko przechowuje dane kontaktowe w systemie CRM, ale także zapewnia dostęp do historii interakcji i zadań do wykonania. Dzięki temu Twoi pracownicy mogą otrzymać informację o wartości klienta i jego preferencjach oraz wykorzystać to w różnych scenariuszach sprzedażowych (od zimnych rozmów po obsługę klienta o długim cyklu).
Dynamics CRM zawiera dużą liczbę raportów analitycznych dla kadry zarządzającej, w tym raporty dotyczące prognozowania, analizy aktywności sprzedaży, oceny efektywności itp.
HubSpot uznawany jest za jeden z najlepszych CRM dla Magento 2. Integracja HubSpot CRM z Magento daje przedsiębiorcom doskonałą możliwość organizacji kampanii marketingowych i informacji o klientach. Pozwala skutecznie zwiększyć liczbę nowych klientów i zatrzymać już istniejących, dzięki wielu funkcjom oferowanym przez CRM. Zapewnia bezpłatny dostęp. Ma możliwość śledzenia zaangażowania e-mail i obsługuje nieograniczoną liczbę użytkowników, nawet w przypadku bezpłatnego abonamentu. Co wyróżnia go spośród innych CRM-ów.
Integrując CRM z Magento 2, możesz:
Freshsales CRM to jeden z najlepszych CRM dla Magento. Dzięki tej integracji możesz korzystać z wielokanałowego wsparcia, oceny potencjalnych klientów w oparciu o sztuczną inteligencję i śledzenia aktywności w swoim środowisku Magento. Freshsales obejmuje narzędzia do zarządzania potencjalnymi klientami, transakcjami i kontami, które pozwalają Twojemu zespołowi znajdować nowych klientów, prowadzić ich do końca transakcji, śledząc każdy krok, by nie wystąpił żaden problem.
Freshsales CRM dla Magento posiada wiele funkcji usprawniających proces sprzedaży. Integracja pozwala kontaktować się z potencjalnymi klientami bezpośrednio z CRM: dzwonić, wysyłać spersonalizowane e-maile. Proces zajmuje tylko kilka kliknięć, a wszystkie działania zostają automatycznie zarejestrowane. Dodatkowo Freshsales wykorzystuje sztuczną inteligencję do oceny potencjalnych klientów. System wykrywa i reaguje na sygnały o gotowości do sprzedaży, informuje przedstawicieli o chęci zakupu i reorganizuje leady w oparciu o ich potencjał sprzedażowy.
Freshsales zapewnia prawdziwy wgląd w zaangażowanie klientów, dzięki czemu możesz śledzić każdego klienta na każdym kroku w najbardziej odpowiedni sposób. CRM dla Magento 2 specjalizuje się w zwiększaniu sprzedaży, dostarcza praktycznych narzędzi do generowania nowych leadów. Na przykład możesz filtrować nowych potencjalnych klientów na podstawie różnych danych, aby znaleźć świetne oferty.
Na pierwszy rzut oka Vtiger to tylko kolejny CRM, który zapewnia połączenie danych między sklepami e-commerce a systemem, jednak jeśli przyjrzymy się bliżej jego funkcjom i możliwościom, zobaczymy, że jest to rozwiązanie funkcjonalne i zintegrowane dla każdego aspektu działalności. Zasadniczo zmniejsza lukę między zespołami marketingu, sprzedaży i wsparcia za pomocą różnych narzędzi.
Instalując rozszerzenie Magento 2 Vtiger CRM, handlowcy mogą korzystać z solidnych funkcji wsparcia sprzedaży, takich jak automatyczne przypomnienia, wizualizowany lejek sprzedaży itp. Rozszerzenie Vtiger CRM zintegrowane z Magento 1 lub 2 zbiera dane z Twojej witryny e-commerce i wyświetla je na przyjaznym dla użytkownika panelu. Dzięki temu wszyscy klienci, kontakty, organizacje, leady i inne informacje ze sklepu Magento są automatycznie przesyłane i odświeżane. Dodatkowo w przypadku jakichkolwiek zmian moduł automatycznie aktualizuje dane, bez konieczności ręcznego importu. Wreszcie, Vtiger może pomóc w zarządzaniu zapasami, ponieważ obsługuje automatyczne przesyłanie i odświeżanie szczegółów produktu, informacji o zapasach, cen.
Podsumowując, CRM to narzędzie niezbędne do zarządzania informacjami o Klientach, które daje sporo korzyści. Umożliwia dobre planowanie pracy i sprzedaży, skrócenie cykli sprzedaży, zmniejszenie kosztów administracyjnych, wzrost sprzedaży i satysfakcji, wzrost lojalności Klientów. Mówiąc najprościej, korzystanie z CRM pozwala firmom zwiększać przychody poprzez utrzymywanie aktualnych Klientów i przyciąganie nowych.
Inne artykuły, które warto przeczytać