Masz firmę z 1 siedzibą, sprzedajesz coraz więcej produktów i otwierasz kolejne sklepy internetowe na Magento? To dobry moment, by spiąć wszystkie sklepy w formie Multistora. Co to dokładnie oznacza, do czego służy Multistore Magento i jakie daje korzyści – objaśniamy w poniższym poradniku.
Co to jest multistore, do czego służy, dla kogo jest przeznaczony i jakie daje korzyści
Multistore (inaczej multisklep lub sieć sklepów) – pozwala zarządzać kilkoma różnymi sklepami internetowymi, funkcjonującymi na różnych domenach w 1 panelu administratora.
Wyobraź sobie – masz 15 sklepów, pod różnymi adresami www. Całą sprzedaż i stany magazynowe w 15 sklepach obsługujesz w jednym miejscu, w jednym panelu administracyjnym. Brzmi zachęcająco prawda? Jest to rozwiązanie niesamowicie wygodne i ekonomiczne.
Wiążemy 1 główny sklep (zwany sklepem matką) z pozostałymi (zwanymi sklepami satelitowymi), które dzięki połączeniu ze sklepem matką mogą korzystać z jednego wspólnego systemu magazynowego. MultiStore działa tak, że wszystkie zamówienia, które dokonywane są w sklepach satelitowych, są wysyłane do sklepu matki, i z jej poziomu nimi zarządzasz.
W Magento połączyć możesz nieograniczoną liczbę sklepów internetowych i konfigurować je bez ograniczeń – to znaczy, że mogą mieć różne domeny, szablony graficzne, języki i waluty (sprzedaż w dowolnym kraju), odmienne produkty, działania marketingowe.
MultiStore pozwala także na zautomatyzowanie procesu przenoszenia wybranego asortymentu ze sklepu głównego do pozostałych (wybranych przez ciebie spośród sklepów satelitowych) . Przenoszone są nie tylko produkty, ale także pozostałe elementy – np. opisy czy zdjęcia.
Zamówienia spływają ze wszystkich sklepów satelitowych do sklepu matki (czyli głównego sklepu), ale Klient nie wie o tym, że zamówienie obsługiwane jest z poziomu innego panelu administracyjnego sklepu.
Sklep internetowy Magento możesz założyć na jednej lub wielu subdomenach
Sklepy z różnymi subdomenami:
sklep1.xyz.pl
sklep2.xyz.pl
Sklepy na tej samej domenie:
xyz.pl/sklep1
xyz.pl/sklep2
Multistore Magento 2 – możliwe kombinacje
Sklepy Magento 2 mogą być bardzo podobne, ale mogę też się znacząco różnić. Poniżej przykładowe kombinacje:
1 sklep, 2 widoki – proste rozwiązanie, w którym widoki sklepów różnią się między sobą tylko wersją językową.
5 sklepów, 5 widoków – tutaj mamy więcej różnic, np. inną walutę, regulamin, podatki, metody płatności, dostawy itd.
2 sklepy, 2 widoki – jest to najbardziej złożona wersja. Na przykład 2 sklepy na osobnych domenach, które mają zupełnie inne produkty, podstawowe funkcjonalności czy metody dostawy.
Dla kogo i w jakich okolicznościach Multistore Magento 2
- poszerzasz asortyment, otwierasz kolejne sklepy,
- zwiększasz zasięg swojego biznesu i tworzysz kilka kolejnych sklepów pod innymi markami,
- prowadzenie kilku sklepów jest problematyczne. Pojawiają się niedogodności związane z logistyką i organizacją działania e-sklepów. Jesteś zmuszony logować się do kilku paneli administracyjnych, gromadzić podobne dane w kilku sklepach osobno (które często się dublują). To wszystko blokuje dynamiczny rozwój e-biznesu,
- wzrastają koszty, do obsługi każdego sklepu musisz zatrudnić kolejnego pracownika, który będzie wykonywał w zasadzie te same czynności co inni.
- chcesz oddzielić od siebie sklepy detaliczne i sklep hurtowy, ale zależy Ci na ich wspólnym zarządzaniu,
- korzystasz z różnych metod płatności, dostawy,
- sprzedajesz różnorodne produkty i zamierzasz dotrzeć do zróżnicowanej grupy docelowej,
- sprzedajesz także z poziomu aplikacji mobilnych,
- sprzedajesz do wielu różnych krajów, potrzebujesz sklepów obsługujących różne waluty, z różnymi wersjami językowymi.
Korzyści Multistore Magento:
- Nie musisz za każdym razem logować się osobno do każdego sklepu.
- Oszczędzasz czas, pieniądze, wysyłasz więcej paczek tego samego dnia – zarabiasz więcej. Ograniczasz niepotrzebne koszty związane z zarządzaniem e-sklepami;
- Poszerzasz zakres oferty w łatwy sposób.
- Działasz na zagranicznych rynkach.
- Masz większy zasięg i lepszą sprzedaż. Docierasz do różnych grup docelowych, prowadzisz zróżnicowane strategie marketingowe.
- Zwiększasz konkurencyjność, tworząc więcej sklepów internetowych.
- Poprawiasz efektywność, Klient jest zadowolony. Wszystko za sprawą szybszego, sprawniejszego i skuteczniejszego systemu sprzedaży internetowej.
Chcesz wiedzieć więcej o Multistore Magento – zapraszamy do kontaktu https://wsparciemagento.pl/kontakt/
Multisklep jest rozwiązaniem opłacalnym i rozwojowym, na pewno warto w niego zainwestować. Przede wszystkim oznacza uproszczone zarządzanie sklepami internetowymi (ich sprzedażą, logistyką i marketingiem) oraz dużą oszczędność czasu i kosztów.